Noclegi
Pogoda
pogoda_icon

Zimą ze Szrenicy do Vrbatovej Boudy

Idealna również dla miłośników wędrówek na nartach

Jest to trasa raczej łagodna, bez dużych przewyższeń, licząca około 7 km w jedną stronę. Idealna również dla narciarzy biegowych oraz osób lubiących wędrówki na rakietach śnieżnych.

Wyruszamy ze schroniska na Szrenicy szlakiem zimowym w kierunku Mokrej Przełęczy. Po prawej stronie widzimy formację skalną Trzy Świnki, natomiast z lewej rozciąga się widok na Szrenicki Kocioł i całą Kotlinę jeleniogórską.

Po przejściu około 900 m docieramy do Mokrej Przełęczy. W tym miejscu odbijamy w prawo żółtym szlakiem w kierunku Voseckiej Boudy. Po krótkim czasie i pokonaniu mniej więcej 500 metrów jesteśmy przy Voseckiej Boudzie.

Stąd kierujemy się w lewo szlakiem zielonym, w kierunku Labskiej louki. Aby do niej dotrzeć potrzeba około 40 minut.

Przy Voseckiej Boudzie zaczyna się raj dla narciarzy biegowych - szlak jest bardzo dobrze przygotowany, wyratrakowany i ze specjalnym torem biegowym. Tak zorganizowana trasa prowadzi aż do punktu końcowego wycieczki, jak i również w innych kierunkach.

Sprawdź NOCLEGI w atrakcyjnych cenach!

Z zielonego szlaku, którym zmierzamy w stronę Labskiej louki rozciągają się piękne widoki na czeskie Karkonosze w kierunku Harrachova.

Na Labskiej louce, skręcamy w prawo i podążamy dalej żółtym szlakiem. Stąd możemy podziwiać górujący nad nami Łabski Szczyt oraz wieżę przekaźnikową na Śnieżnych Kotłach, Kotel oraz w oddali Kozie Grzebienie i Śnieżkę. Warto zaznaczyć, że otacza nas Mumlavska oraz Pancavska louka.

Około kilometra dalej, kierujemy się prosto, ale zmieniamy szlak na zielony (Ćeska cesta), odbijając delikatnie w prawo przy punkcie U ćtyr panu. Po przejściu około kilometra dochodzimy do Rużencina zahradka i w tym miejscu skręcamy w lewo, na szlak czerwony.

Po pokonaniu wzniesienia, z prawej strony mijamy Harrachovy Kameny, nad kotłem Kotla - 1435 m n.p.m., z których rozciągają się piękne widoki na południowe Karkonosze oraz Śnieżkę i okolice Spindlerowego Mlyna.

Od Harrachowych Kameni zostało już tylko około 700 m do Vrbatovej boudy, gdzie możemy zjeść coś ciepłego i wypić gorącą herbatę, przed wyruszeniem w drogę powrotną.

Przypominamy, że zimą w Karkonoszach szlaki są otyczkowane, i to właśnie tymi trasami się poruszamy. Trzeba również pamiętać, że niektóre szlaki w okresie zimowym są zamknięte ze względu na możliwość zejścia lawiny.

Na pokonanie całej trasy potrzeba mniej więcej 2 godzin. Suma przewyższeń wynosi 195 m w górę oraz 243 m w dół.

Zapraszamy również do zapoznania się z listą obiektów noclegowych w Szklarskiej Porębie oraz zachęcamy do dłuższej wizyty w Karkonoszach, aby w pełni nacieszyć się najprawdziwszą zimą i skorzystać z jej uroków.

Wycieczka opracowana w listopadzie 2017r.

Na poniższej mapie zaznaczyliśmy przebieg trasy ze Szrenicy do Vrbatovej Boudy.

Zobacz na mapie

Zarezerwuj nocleg online w Booking.com

Poniżej na mapie zajdziesz obiekty noclegowe w pobliżu tej atrakcji, które posiadają wolne miejsca. Rezerwując w ten sposób miejsca noclegowe poprzez naszego Partnera Booking.com wesprzesz rozwój naszego portalu. Dziękujemy - Redakcja Karkonosze.pl.

Booking.com

Pobliskie atrakcje:

Powiązane wycieczki:

Chcesz dodać obiekt?

Masz pytania odnośnie portalu, reklamy lub inne propozycje?
Zadzwoń lub napisz do nas!

Redakcja portalu nie udziela informacji o wolnych miejscach noclegowych