Noclegi
pogoda_icon

Single w Świeradowie Zdroju

Leśne ścieżki rowerowe w Górach Izerskich

Na tę sieć składają się następujące ścieżki:

Trasa: SINGLETREK

Długość: 20km
Czas: 3,5h
Trudość: 4/6
Maksymalna wysokość: 1266m n.p.m.
Minimalna wysokość: 899m n.p.m.

START: przejście graniczne w CZERNIAWIE (ew. samochód można zostawić na tamtejszym parkingu). Trasę wytyczona została niedaleko kolei gondolowej, na Zajęczniku oraz wokół Czerniawskiej Kopy. W większości jest ona lekko nachylona w dół. 40km trasa polska łączy się ścieżkami z trasą czeską o podobnej długości. Trasy są jednokierunkowe, są na nich punkty, w których można wyprzedzać wolniejszych rowerzystów.

Trasa: BIKE MARATON

Długość: 65km
Czas: 4h
Trudość: 5/6
Minimalna wysokość: 883m n.p.m.

Trasa Bike Maratonu jest stosunkowo trudna, przeznaczona dla rowerzystów o lepszej kondycji. Na trasie są dwa ciężkie podjazdy i dwa strome zjazdy. Na tej trasie co roku odbywają się zawody kolarskie MTB z cyklu Bike Maraton.

Start usytuowany jest w okolicach Hali Spacerowej Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa.

Początkowo trasa prowadzi pod górę uliczkami Świeradowa-Zdroju, w kierunku dolnej stacji Kolei Gondolowej. Po minięciu stacji i przejechaniu jeszcze 300 metrów rowerzysta zdobywa szczyt Zajęcznika, a tam należy skręcić ostro w lewo. Leśna, szutrowa ścieżka prowadzi do asfaltowej drogi wiodącej na Stóg Izerski. Nastepnie należy skręcić w prawo i przez ponad 1 km jechać pod górę (nachylenie stoku 10%). Na skrzyżowaniu trzeba pojechać w prawo i znów piąć się pod górę (nachylenie ok. 6%). Na wysokości 1066 m n.p.m. kończy się asfalt. Kolejny etap trasy to zjazd drogą szutrową.

Zjechawszy Trasą Cietrzewia aż do Schroniska Orle należy odbić w prawo, okrążyć Kozi Grzbiet i po 10 kilometrach dojeżdża się do skrzyżowania. Potem skręt w lewo (z powrotem), odbicie w prawo i trasa pod górę tzw. "Samolotem".  Następnie zjazd w dół w stronę Polany Jakuszyckiej i skręt w lewo na Górny Dukt Końskiej Jamy. Po dotarciu do Rozdroża pod Cichą Równią należy przejechać skrzyżowanie na wprost i jechać znowu Trasą Cietrzewia. Dojechawszy do Jagnięcego Jaru, za mostkiem należy skręcić w lewo, w dół i na drugiej krzyżówce skręcić w prawo. Potem należy jechać drogą asfaltową - pod górę, do Polany Izerskiej, potem z górki (nachylenie ponad 10 %). Po 3 km na skrzyżowaniu skręcić w prawo, a po chwili w lewo (uwaga - tu zaczyna się bardzo stromy zjazd). W centrum Świeradowa, obok Hali Spacerowej trasa się kończy.

UWAGA! Trasa czynna dla ruchu rowerowego od 20 maja z uwagi na toki cietrzewi!

Trasa: CIETRZEWIA

Długość: 40km
Czas: 3h
Trudość: 3/6
Minimalna wysokość: 883m n.p.m.

Izerski Szlak Cietrzewia jest nowym szlakiem narciarstwa biegowego, który latem doskonale nadaje się do jazdy rowerem. Jest to dość łatwa i piękna widokowo trasa.

Trasa rozpoczyna się na Stogu Izerskim, przy górnej stacji kolejki gondolowej - do tego miejsca można dojechać na rowerze z centrum Świeradowa drogą o łagodnym nachyleniu (z centrum należy jechać drogą na Szklarską Porębę, a potem skręcić w prawo) lub wjechać wraz z rowerem kolejką gondolową. Podjazd rowerem zajmie niecałą godzinę (ok. 10 km).

Z górnej stacji kolei należy zjechać (uwaga: stromy zjazd) asfaltową drogą, a następnie skręcić w lewo. Podjechawszy do Łącznika (1066 m n.p.m.) drogą asfaltową, wjeżdża się na prowadzącą w dół aż do Polany Izerskiej drogę szutrową. Potem skręt w prawo na drogę asfaltową, a na pierwszym skrzyżowaniu skręt w lewo i zjazd w dół. Trasa wiedzie aż do Schroniska Orle, za którym należy skręcić w lewo. Po 200 metrach zaczyna się dwukilometrowy podjazd. Dojechawszy do Rozdroża Pod Cichą Równią, na skrzyżowaniu należy skręcić w lewo.

Szutrową drogą trasa wiedzie do Jagnięcego Jaru, gdzie skręca w lewo, w dół. Na drugim skrzyżowaniu trzeba skręcić w prawo w Ceglaną Drogę, którą dojeżdża się do drogi asfaltowej. Następuje kilometrowy podjazd o średnim nachyleniu ok. 8 %. Dojechawszy do Polany Izerskiej trzeba skręcić w lewo na drogę szutrową (albo pojechać prosto i zjechać do Świeradowa). Po sześciu kilometrach jest się na Łączniku, z którego zjeżdża się w dół asfaltową drogą, a po kilometrze jazdy skręca w prawo. Aby skończyć trasę w miejscu startu (Górna Stacja Kolei Gondolowej) należy podjechać ostro pod górę (maksymalne nachylenie 14%).

Trasa: DOOKOŁA KWISY

Długość: 25km
Czas: 2h
Trudość: 4/6
Maksymalna wysokość: 966m n.p.m.
Minimalna wysokość: 450m n.p.m.

Trasa biegnie drogami afaltowymi i szutrowymi. Po drodze kilka punktów wypoczynkowych. Na trasie są strome podjazdy i zjazdy.

Przebieg trasy: parking ul. Wyszyńskiego, Świeradów/Centrum - ul. Sienkiewicza (w dół) - na skrzyżowaniu w prawo za budynkiem Urzędu Miasta - ul. Piłsudskiego - przed stacją paliwową skręt w lewo - most na Kwisie - na skrzyżowaniu w prawo - ul. Lipowa (pod górę asfaltem) - na skrzyżowaniu pod skałami Baryłka w lewo do góry - droga w górę po lewej stronie turystycznego punktu wypoczynkowego - na skrzyżowaniu pod górę w leśną drogę - wjazd na szlak niebieski - na skrzyżowaniu przy Płókowym Mostku w prawo - w dół asfaltem - przejechać przez Kwisę a następnie jezdnię - droga asfaltowa na Izerski Stóg - skręt w prawo, w leśną drogę w dół (50m przed szałasem) - uwaga, kiepska droga! - za mostkiem wjazd na ulicę asfaltową Kościuszki - ulicą w dół - za strumieniem skręt w lewo do góry - za parkingiem skręt w prawo - ul. Leśna - ul. Mickiegiwcza (w dół) - ul. Wyszyńskiego - punkt startowy.

Trasa: MTB LANG TEAM

Długość: 6km
Czas: 0,4h
Trudość: 6/6
Maksymalna wysokość: 702m n.p.m.
Minimalna wysokość: 480m n.p.m.

Trasa bardzo krótka, ale też bardzo trudna. Posiada strome podjazdy i zjazdy.

Przebieg trasy: dolny taras Domu Zdrojowego w Świeradowie - ul. Zielona (w górę) - obok wyciągu Bambino-Ski w dół czerwonym szlakiem - skręt w prawo, ul. Dąbrowskiego w górę (niebieski szlak) - górna stacja wyciągu Kamieniec - droga w lewo, kierunek na dolną stację wyciągu Izery - w górę niebieskim szlakiem (trawersem do trasy Staroizerskiej) - skręt w prawo na tor saneczkowy - wzdłuż toru ok. 700m - skręt w lewo - leśna ścieżka - wjazd na ul. Marusarzówny - zjazd w dół przez park ścieżką zdrowia do ulicy Spacerowej - ul. Orzeszkowa - ul. Parkowa - Dom Zdrojowy.

Trasa: ROZDROŻE IZERSKIE-JAKUSZYCKIE

Długość: 24km
Czas: 2,5h
Trudość: 4/6
Maksymalna wysokość: 1122m n.p.m.
Minimalna wysokość: 767m n.p.m.

Trasa wymagająca kondycyjnie - dwa długie podjazdy i jeden długi, stromy zjazd.

Przebieg trasy: parking na Rozdrożu Izerskim - podjazd na Rozdroże pod Kopą (4km) - dalej prosto, drogą do Rozdroża pod Cichą Równią - na Rozdrożu skręt w lewo - asfaltowa droga pod górę - kopalnia Stanisław - objazd dookoła kopalni - skręt w lewo ścieżką pod górę - trasa prowadząca na Masyw Zielonej Kopy - Sine Skałki - ostry zjazd o dużym nachyleniu, początkowo po kamieniach - Rozdroże pod Kopą - skręt w prawo - ostry zjazd o dużym nachyleniu (4km) - miejsce startu.

Trasa: WOKÓŁ STOGU IZERSKIEGO

Długość: 30km
Czas: 2h
Minimalna wysokość: 883m n.p.m.

Trasa o stromych  zjazdach i wjazdach.

Przebieg trasy: parking przy dolnej stacji kolei gondolowej SKI&SUN w Świeradowie - wjazd koleją gondolową lub 10km podjazd (nachylenie 6-13%) rowerem na Stóg Izerski - górna stacja kolei gondolowej - stromy zjazd drogą asfaltową do skrzyżowania - wjazd na Łącznik - zjazd szutrową Drogą Telefoniczną - na Polanie Izerskiej wjazd w lewo, w drogę afaltową (uwaga - stromy zjazd) - na skrzyżowaniu w lewo pod górę, asfaltową drogą prowadzącą na Stóg Izerski - górna stacja kolei gondolowej.

Trasa: ROZDROŻE IZERSKIE - KOPALNIA STANISŁAW

Długość: 25km
Czas: 2,5h
Trudość: 4/6
Maksymalna wysokość: 1122m n.p.m.
Minimalna wysokość: 767m n.p.m.

Trasa wymagająca kondycyjnie - dwa długie podjazdy i jeden długi, stromy zjazd.

Przebieg trasy: parking na Rozdrożu Izerskim - trasa w górę na Rozdroże pod Kopą - trasa prosto, na Rozdroże pod Cichą Równią - skręt w lewo - podjazd do kopalni Stanisław - objazd dookoła kopalni - skręt w lewo, ścieżką pod górę - wjazd na trasę prowadzącą na Masyw Zielonej Kopy - Sine Skałki - ostry zjazd o dużym nachyleniu, początkowo po kamieniach - Rozdroże pod Kopą - skręt w prawo - ostry zjazd o dużym nachyleniu (4km) - miejsce startu.